program-motywacyjny
program motywacyjny

Program motywacyjny jest narzędziem, za którego sprawą w handlu tradycyjnym można zwiększyć sprzedaż. Ze względu na skuteczność, ta metoda staje się coraz bardziej popularna. Uczestnikami takich programów motywacyjnych często są przedstawiciele handlowi, dystrybutorzy, detaliści, a także ekspedienci. W tym artykule zostaną omówione istotne kwestie związane z programem motywacyjnym. Czym jest? Jak go zorganizować?

Założenia programów motywacyjnych 

Programy motywacyjne z sektora B2B to nic innego jak długookresowe akcje promocyjne. To doskonały sposób na zwiększenie zysków firmy przy jednocześnie niskich kosztach. Opisując tego typu działania śmiało można powiedzieć, że wyróżnia je kompleksowość, cykliczność (gdyż z reguły odbywają się w 12-miesięcznych edycjach), a także precyzyjność. Są one skierowane do dystrybutorów lub przedstawicieli handlowych, w celu zachęcenia ich do budowania dystrybucji numerycznej, jak i również zwiększania wartości zamówień. W ramach programów motywacyjnych ich uczestnicy sprzedają określone produkty do punktów sprzedaży detalicznej. 

Jako drugi przykład programu motywacyjnego można wskazać akcję skierowaną do sklepów. Chodzi tu głównie o punkty sprzedaży w tradycyjnym handlu. Takie rozwiązanie określane jest jako punkty sprzedaży detalicznej tradicional trade (PSD TT). W akcji mogą wziąć udział osoby, do których obowiązków należy składanie zamówień, a także kierowcy, jak i doradcy lub ekspedienci obsługujący klientów.

Programy motywacyjne z sektora B2B, czyli business to business, są kompleksowymi akcjami realizowanymi na zlecenie trade marketingu, a także działów sprzedaży. 

Główne zalety programów motywacyjnych

Mówiąc o zaletach programów motywacyjnych, z całą pewnością możemy wskazać, że są to rozwiązania pozwalające na oszczędności. Nie trzeba bowiem zatrudniać dodatkowych pracowników, aby zwiększyć sprzedaż swoich towarów. Pracę tą wykonają osoby biorące udział w programie, czyli dystrybutorzy, przedstawiciele handlowi, detaliści, a także ekspedienci i doradcy. 

Kolejną mocną stroną programów motywacyjnych jest możliwość prostej komunikacji z rynkiem. Wystarczy stworzyć platformę, która połączy uczestników promocji. Uczestnicy natomiast pełnią funkcję głównego medium komunikacji producenta z rynkiem. To pozwala zoptymalizować koszty, uzyskać wyższe ROI oraz oszczędzić czas. Programy motywacyjne to doskonały sposób na zwiększenie zysków firmy przy jednocześnie niskich kosztach.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array