Close-up Of Woman Doing Online Shopping On Digital Tablet At Home

Osoby które nigdy nie prowadziły tradycyjnego sklepu nie mają pojęcia z jakimi kosztami się to wiąże dlatego ze zdziwieniem reagują na oferty budowy sklepu internetowego na poziomie 4,5,6 czy 10 tysięcy zł, te koszty są niczym w porównaniu do kosztów uruchomienia sklepu w formie tradycyjnej.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Budowa sklepu internetowego to dość złożony proces który wymaga czasu oraz doświadczenia, koszt sklepu internetowego ma dość dużą rozpiętość, widełki cenowe mają swój początek w kwotach rzędu 4,5,6 tysięcy zł a koniec sięgający nawet kilkudziesięciu tysięcy zł.

Porównajmy koszt uruchomienia tradycyjnego sklepu do kosztu uruchomienia sklepu internetowego.

Tradycyjny sklep

Wynajęcie lokalu w mieście tj Warszawa w niezbyt eksponowanej lokalizacji to 4-5 tysięcy zł miesięcznie za malutką powierzchnię rzędu 40-50 m2, a wiadomo że taka powierzchnia to nic bo gdzie miejsce na magazynowanie towaru ?

Takie są koszty wynajmu powierzchni dla malutkiego sklepiku lub punktu usługowego z maciupeńkim zapleczem.

Nawet nie wspomnę o kosztach wynajmu powierzchni w galeriach handlowych bo to może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy czy o lokacje bliżej centrum miasta a to dopiero początek kosztów.

Do tych kosztów należy doliczyć koszt wyposażenia lokalu, od kilkunastu to nawet kilkudziesięciu tysięcy zł, jego aranżacji pod nasze potrzeby  – to kolejnych kilka tysięcy zł.

Mamy więc koszty stałe miesięczne na poziomie 5 tysięcy zł za maluteńki lokal 40-50 m2 na peryferiach miasta takiego jak Warszawa. Do tego dochodzi koszt aranżacji i wyposażenia (kilkadziesiąt tysięcy zł).

Koszt sklepu internetowego

Jednorazowy koszt budowy sklepu internetowego – załóżmy ten najniższy pułap ok. 5 tysięcy zł, do tego dochodzi koszt dzierżawy domeny oraz hostingu pod sklep internetowy w sumie ok 500-600 zł/ rocznie, tak, rocznie a nie miesięcznie. To są całkowite koszty posiadania sklepu internetowego. Jednorazowa kwota oscylująca w okolicy 5 tysięcy zł i można to w sumie tak określić “czynsz” w okolicy 600 zł, nie miesięcznie ale rocznie.

Widzisz już jak tanim rozwiązaniem w porównaniu do tradycyjnego sklepu jest sklep internetowy ?

Skąd biorą się różnice i ta rozpiętość cenowa w kosztach budowy sklepu internetowego ?

Bierze się to z kilku czynników:

  • tego jaką kolejkę zleceń ma firma zajmująca się budową sklepów internetowych, im dłuższa kolejka tym wyższe ceny
  • jak duży ruch agreguje strona wykonawcy sklepu internetowego – mówiąc w skrócie jak dużo zapytań otrzymuje, im więcej tym wyższe ceny, bo części osób trzeba odmawiać gdyż to nie jest sprzedaż produktu tylko usługi a każda firma ma ograniczone moce przerobowe
  • sytuacji rynkowej, czyli tego co oferuje konkurencja

Na co zwracać uwagę przy wyborze wykonawcy sklepu internetowego ?

  • czy domena i hosting będzie zarejestrowany na ciebie
  • czy panel sklepu będzie pozwalał na swobodną samodzielną rozbudowę sklepu (bezkosztową)
  • czy sklep internetowy posiada graficzny edytor za pomocą którego będziesz w stanie samodzielnie i bezkosztowo dokonywać daleko idących modyfikacji wyglądu swojego sklepu

Koszt sklepu internetowego nie bierze się znikąd, przy podejrzanie niskiej cenie, może to oznaczać że są jakieś koszty ukryte, najczęściej koszty stałe, są rozwiązania które skazują klienta na późniejszą płatną obsługę ze strony wykonawcy, dlatego podejrzanie niska cena powinna rodzić pytania z twojej strony, to ile kosztuje sklep internetowy naprawdę nie bierze się znikąd to czysta kalkulacja czasu potrzebnego do wykonania sklepu internetowego oraz nakładów na zakup licencji na poszczególne moduły.

Oczywiście oprócz powyższych pozostaje jeszcze koszt zakupu towaru z hurtowni, tutaj różnic już nie ma, generalna zasada jest taka że im więcej kupujesz tym lepsze masz rabaty i tym bardziej agresywną politykę cenową możesz prowadzić, choć to też zależy od hurtowni ,niektóre w umowach mają klauzulę że nie możesz zejść z ceną niżej niż jakaś określona % wartość od cen sugerowanych brutto. W najlepszej sytuacji są ci którzy uruchamiają własną produkcję, lub importują produkty z Chin na zasadzie White Label – mogą stosować dowolną politykę cenową, taka forma działalności ma też tę zaletę że twój sklep i jego oferta znika z radaru porównywarek cenowych które zabijają handel. Możesz dyktować dowolne ceny bo cena w twoim sklepie internetowym nie będzie już najważniejszym czynnikiem dla kupującego ponieważ klient nie ma punktu odniesienia gdyż twoje produkty są “unikalne” i sprzedawane tylko w twoim sklepie ,dotyczy to głównie własnej produkcji bo przy produktach white label działa to na takiej zasadzie że zmieniamy całkowicie opisy, nazwy produktów, produkty występują pod naszą własną marką, ale teoretycznie są porównywalne jeśli wyszukiwarki internetowe zrobią się na tyle “inteligentne” że będą w stanie precyzyjnie porównywać zdjęcia. Pytanie komu się będzie chciało to robić, więc póki co jest to jedna z alternatyw dla właścicieli sklepów internetowych na generowanie godziwych zysków.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array