zlomowisko

Każdy, nawet najlepszy samochód, prędzej czy później będzie wymagał interwencji mechanika. Właściciel stanie wówczas przed dylematem dotyczącym kupna części. Producenci zalecają, by każdy element wymieniany był na inny, ale fabrycznie nowy. W przypadku części, z których składa się zawieszenie, bądź poszczególne układy, takie podejście jest zupełnie słuszne. Jednak co zrobić, gdy nasze auto nie jest pierwszej młodości i właśnie uczestniczyło w stłuczce? Wówczas z pomocą przychodzą koncesjonowane stacje demontażu pojazdów. Scrabcar jest jedną z nich.

Autokasacja – legalne i tańsze źródło

Nie jest tajemnicą, że lwia część cen części oferowanych przez ASO jest bardzo wysoka. Kupno fabrycznie nowych elementów blacharskich może mieć sens w przypadku uszkodzenia bardzo młodego pojazdu. W przypadku rozbicia auta 10- czy 15-letniego taki wydatek z ekonomicznego punktu widzenia nie ma sensu. Odwiedzając szrot z częściami samochodowymi mamy gwarancję, że wydając mniej pieniędzy, kupimy równie pełnowartościowe części. Inną korzyścią jest świadomość, że nabywane przez nas elementy na pewno nie pochodzą z kradzieży. Dokonując podobnych zakupów przez portale ogłoszeniowe, ryzyko natrafienia na towar o niepewnej przeszłości, staje się większe.

Jak to działa?

W życiu niemal każdego samochodu przychodzi moment śmierci technicznej. Niezależnie od tego, gdzie mieści się wybrana przez nas kasacja pojazdów Poznań czy Mieścisko – zasady działania takich punktów wszędzie są takie same. Załóżmy, że oddajemy na złom wyeksploatowane auto, niech będzie to BMW. Najpierw zostanie ono zważone. Następnie pracownicy sprawdzą stan poszczególnych części. Muszą przecież wiedzieć, choćby to, czy działa silnik i czy jest sens, by trafił na magazynową półkę. Jeśli nie, zostanie zniszczony razem z nadwoziem. Kolejnym etapem jest osuszenie, podczas którego z pojazdu usuwane są wszelkie niebezpieczne substancje. Zużyty olej trafia do rafinerii, płyn chłodzący i hamulcowy do firmy recyklingowej. Odbiorcą opon nierzadko są cementownie. Elementy, które mają potencjał sprzedażowy, trafiają do magazynu, a wrak na plac, gdzie spędzi jakiś czas. Przez cały ten okres klienci złomowiska będą mogli kupić jego części, które nie zostały jeszcze wymontowane. Aut na placu przybywa z każdym dniem. BMW będzie musiało ustąpić miejsca kolejnym wrakom. Trafi więc do prasy, a stamtąd do huty.

Dlaczego warto?

Gotowy do jazdy samochód składa się z metali, gumy, tworzyw i szkła. Do tego dochodzą różnorakie płyny eksploatacyjne, z których większość stanowią trucizny. Koncesjonowane stacje kasacji mają obowiązek dostarczać te materiały do odpowiednich instytucji, zajmujących się ich bezpieczną utylizacją. Kupowanie części pochodzących z rozbiórki aut jest faktycznym wsparciem dla firm takich jak Scrabcar. Kierowcy zyskują podzespoły nie tylko tańsze, ale też pochodzące z legalnego źródła. Zakład taki jak nasz ma prawo wystawić zaświadczenie o skasowaniu pojazdu, które będzie honorowane w urzędzie komunikacji. To dokument, jakiego nie otrzymamy w zwykłym skupie złomu.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array