co-spala-najwiecej-kalorii

Marzysz o pięknej sylwetce? Chcesz zadbać o swoje zdrowie? Zastanawiasz się, jaki sport wybrać? Dowiedz się, na czym spala się najwięcej kalorii i jaką aktywność fizyczną wybrać, aby schudnąć.

Czym jest aktywność fizyczna?

Aktywność fizyczna to ruch ciała, który wymaga energii. Aktywnością można nazwać więc zarówno wszelkiego rodzaju zajęcia sportowe i ćwiczenia fizyczne, jak i codzienne czynności, które wykonywane są w pracy bądź w domu. Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na utrzymanie organizmu w jak najlepszej kondycji. Wpływa zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne.

Jak aktywność fizyczna wpływa na zdrowie człowieka?

Regularna aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na wiele aspektów życia. Przede wszystkim znacznie ogranicza ryzyko schorzeń sercowo-naczyniowych, a także opóźnia rozwój nadciśnienia tętniczego, a czasami zupełnie go powstrzymuje. Aktywność pozytywnie wpływa również na sylwetkę – znacznie zmniejsza ryzyko otyłości. Regularne ćwiczenia to także sposób na poprawny metabolizm, wzrost odporności oraz zachowanie siły mięśniowej. Aktywność fizyczna połączona ze zdrowym odżywianiem się oraz unikaniem używek skutecznie obniża poziom cukru i pozytywnie wpływa na cholesterol. Pozwala również osiągnąć znacznie lepsze samopoczucie, co ma wpływ na pewność siebie i radość z życia.

Na czym spala się najwięcej kalorii?

Zdarza się, że codzienna aktywność fizyczna związana z wykonywaniem obowiązków zawodowych i domowych nie jest wystarczająca, by zachować szczupłą sylwetkę i zdrowy organizm. Warto zatem zmienić dotychczasowe nawyki i tym samym zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia. Wystarczy, że zamienisz windę na schody, a samochód na rower, a już po krótkim czasie zobaczysz pierwsze efekty. Jeżeli jednak zależy Ci na szczupłej sylwetce, wprowadź do swojego życia regularne i bardziej intensywne ćwiczenia. Sprawdź, jaki wysiłek spala najwięcej kalorii.

Który sport spala najwięcej kalorii?

Jazda na rowerze

Jazda na rowerze to jeden z wysiłków fizycznych, które pozwolą spalić dużą liczbę kalorii. Dzięki tej aktywności z pewnością uda Ci się zredukować tkankę tłuszczową, a także wzmocnić zarówno mięśnie nóg, jak i brzucha. Ta prosta czynność to również doskonały sposób na walkę z tzw. pomarańczową skórką czyli cellulitem, a także żylakami. Regularna jazda na rowerze ma również pozytywny wpływ na układ krwionośny i oddechowy. Aktywność ta pozwala spalić około 500 kalorii w ciągu jednej godziny.

Wchodzenie po schodach

Zamiana windy na schody to naprawdę bardzo dobry krok w kierunku zdrowego i pięknego ciała. Wbieganie po schodach przez 10 minut spala mniej więcej 150 kalorii, więc pokonując ten dystans kilka razy dziennie możesz skutecznie się zmęczyć i… pięknie wyrzeźbić swoje nogi, gubiąc zbędne kilogramy.

Pływanie

Prawdą jest, że „woda wyciąga kalorie”. Nawet po kilku chwilach spędzonych w wodzie czujesz zmęczenie i głód. Jeżeli zależy Ci na szczupłej sylwetce koniecznie zapisz się na basen. Regularne pływanie pozwala nie tylko wyszczuplić sylwetkę, ale również pozytywnie wpływa na stawy. Intensywny godzinny trening pozwala na spalenie nawet 700 kalorii!

Taniec

Taniec to jedna z najprzyjemniejszych form aktywności fizycznej. Angażuje bardzo wiele partii mięśniowych i gwarantuje świetną zabawę. Doskonałym połączeniem układów choreograficznych i fitnessu jest zumba. Możesz zarówno zapisać się na zajęcia w klubach fitness i siłowniach, a także samodzielnie ćwiczyć w domu – w sieci znajdziesz mnóstwo materiałów, które to umożliwiają. Podczas godzinnego i intensywnego treningu zumby można spalić nawet 800 kalorii.

Bieganie

Bieganie to jedna z najpopularniejszych, a jednocześnie najprostszych czynności, która umożliwia spalenie dużej liczby kalorii. Treningi należy rozpocząć od krótszych dystansów i z czasem je zwiększać. Jeżeli zależy Ci na utracie wagi, trenuj 3 razy w tygodniu. Liczba spalonych kalorii jest uzależniona zarówno od tempa biegu, jak i dystansu. Wolny bieg pozwoli na spalenie około 500 kalorii. W przypadku bardziej intensywnych treningów liczba spalonych kalorii znacznie wzrasta.

Najważniejsze, żeby aktywność fizyczna była przyjemnością. Warto zatem znaleźć taki sport, który oprócz spalania kalorii będzie również wywoływał na twarzy uśmiech!

Related Posts

3 Komentarzy

  • marcinek34_43
    23 maja 2020

    jak się chce schudnąć to tylko bieganie. no i oczywiscie zero jakiegoś syfu z maca czy innych tego typu restauracji…

  • Gosia
    28 maja 2020

    Aktywność fizyczna to jedno, ale dieta to drugie. Bez połączenia tych dwóch nie ma szans powodzenia

    • Tomek
      4 czerwca 2020

      warto dodać, że mądra dieta, bo te wszystkie 1000 kcal to mogą wykonczyc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *