pexels-shvets-production-6975491

Mimo że, odchudzanie to niestety długi i powolny proces, wiele poradników kusi dietami cud i ogromnym spadkiem masy ciała w krótkim czasie. Nagłówki: „8 kg w dół w miesiąc” przestały kogokolwiek dziwić. Jednak, czy szybka utrata zbędnej wagi faktycznie ma sens? Jak powinno przebiegać prawidłowe odchudzanie? Czy warto korzystać ze wspomagaczy, jakimi są suplementy diety? 

Od czego zależy tempo zmiany wagi? 

Na to, jak szybko znikają zbędne kilogramy, ma wpływ wiele czynników, między innymi:

  • początkowa masa ciała,
  • genetyka,
  • stan zdrowia (np. poziom poszczególnych hormonów),
  • przyjmowane leki (niektóre z nich mogą wpływać na tempo metabolizmu),
  • tryb życia,
  • ilość i jakość snu,
  • aktywność fizyczna.

Oczywiście każdy chciałby schudnąć jak najszybciej. Należy jednak pamiętać, że na nadwagę często pracuje się latami i nie jest możliwa zdrowa poprawa sylwetki w bardzo krótkim czasie, zwłaszcza jeśli do zrzucenia jest sporo kilogramów. Ile można schudnąć w tydzień? Przyjmuje się, że najzdrowiej jest tracić około 0,5 – 1 kg tkanki tłuszczowej tygodniowo. Taki spadek zmniejsza ryzyko efektu jojo i niepożądanych skutków ubocznych np. braku równowagi hormonalnej. Dodatkowo oznacza to mniej rygorystyczną dietę, którą łatwiej utrzymać. Takie proces jest długotrwały, ale zdrowy i bezpieczny.

Na czym polega deficyt kaloryczny? 

Podstawą odchudzania jest osiągnięcie deficytu kalorycznego. To sytuacja, w której dostarcza się organizmowi mniej energii (kalorii), niż zwykle potrzebuje. Brakująca energia czerpana jest wtedy ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej, czego efektem jest spadek wagi. Zgodnie z badaniami, najkorzystniejszy jest deficyt kaloryczny na poziomie 400 – 800 kcal. Jest to zdrowe rozwiązanie gwarantujące trwałe efekty. Pozwala to chudnąć około 0,5 kg tygodniowo z samej tkanki tłuszczowej. 

Suplementy diety na odchudzanie – czy mają sens?

Znaczna otyłość, trudności zmiany nawyków i wagi czy chęć osiągnięcia szybszych efektów sprawia, że wiele osób sięga po suplementy diety na odchudzanie. Warto pamiętać, że stosowanie jedynie takich tabletek nie zapewni wymarzonej sylwetki. Niezbędne jest wprowadzenie szeregu zmian w swoim życiu. Kluczem do sukcesu w trakcie odchudzania jest dieta, aktywność fizyczna i dobrze dobrane do problemu suplementy diety. Szczególnie dobrze sprawdzą się spalacze tłuszczu, w których znajduje się np. kofeina czy suplementy z chromem, zmniejszające ochotę na słodycze.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *