sprzedaz

Zanim zaczniesz próbować sprzedać swój produkt i zaczniesz tworzyć pitch sprzedażowy, zastanów się, w jaki sposób zrobić to najlepiej. Dowiedz się, na jakie elementy warto zwrócić uwagę, aby sprzedaż była przyniosła jak największy zysk.

Przygotowanie oferty, czyli dogłębna analiza rynku

To może wydawać się oczywiste, ale posiadanie wysokiej jakości oferty jest kluczem do udanej sprzedaży. Twój produkt nie musi być idealny od samego początku. Wprowadzanie różnego rodzaju ulepszeń jest możliwe w miarę upływu czasu. Na kompromis nie można iść jednak w kwestii jakości. Trzeba pamiętać, że rynek jest pełen konkurencyjnych producentów.

Chodzi o to, aby dodać jak najwięcej wartości do swojego produktu/usługi tak, aby wyróżniał się on spośród innych. Aby to zrobić, należy zacząć od obserwacji tego, co robi konkurencja i jak rozwija swoją strategię komunikacji. Pomaga to określić, w jakich obszarach są braki i zapotrzebowanie. Nie należy oszczędzać czasu na jak najbardziej dogłębnej analizie rynku, a także swoich mocnych i słabych stron. W ten sposób można znaleźć swoją pozycję oraz zaproponować innowacyjny produkt, na który znajdzie się spory popyt.

Sprawdź, czy produkt spełnia potrzeby rynku

Posiadanie nawet najlepszej oferty nie będzie miało sensu, jeśli nie zaspokoi ona żadnego popytu. Chodzi o zapełnienie braków i znalezienie potencjalnych zainteresowanych ofertą. Warto zacząć od zadania sobie właściwych pytań.

  • Czy mój produkt jest istotny dla klientów, do których się zwracam?
  • Czy moja oferta ułatwia życie lub codzienne funkcjonowanie moich klientów?
  • Czy moje rozwiązanie jest unikalne?
  • Czy istnieje produkt, który już istnieje na rynku i zdobył już klientów?

Jeśli dalej posiada się wątpliwości co do przydatności danego produktu, warto zapytać potencjalnych klientów bezpośrednio poprzez ankiety lub sondaże. Jeśli już zacząłeś sprzedawać swój produkt, zapytaj bezpośrednio swoich klientów, dlaczego go kupują oraz jakie widzą jego zalety i wady. Można również poprosić o to, aby wyrazili swoją opinię na temat tego, w jaki sposób można ulepszyć daną rzecz. Klienci są bowiem pierwszym źródłem informacji, do jakiego można się dostać, a także głównym celem, do którego producent chce się dostać.

Adekwatna i atrakcyjna cena

Jedną z ważniejszych rzeczy podczas sprzedaży jest cena. Powinna być ona jak najbardziej atrakcyjna i adekwatna do oferowanych produktów. Wyceniając dany produkt, warto wziąć pod uwagę:

  • ceny konkurencji,
  • koszty produkcji,
  • koszty materiałów,
  • możliwości finansowe docelowych klientów.

Niezbędne jest cena, którą potencjalny klient jest gotów zapłacić, aby nabyć produkt/usługę. Konkurencja jest na ogół dobrym wskaźnikiem. Należy również pamiętać, że cena sprzedaży nie może być niższa niż koszty poniesione podczas produkcji towaru. Warto wziąć pod uwagę obecne trendy! Nie ma sensu robić tego, co już zostało zrobione i wchodzić na rynek, który zanika. Dobrze jest analizować zwyczaje zakupowe potencjalnych klientów, aby dostosować metody sprzedaży i produkt do obecnych czasów.

Bądź blisko klienta

Jednym z głównych czynników sukcesu jest sam producent. Ludzie kupują przede wszystkim od osób, z którymi się utożsamiają. W przypadku sklepu stacjonarnego warto pomyśleć na nawiązaniu relacji z mieszkańcami. W sprzedaży online stawia się natomiast na rozwój mediów społecznościowych, umożliwiających pozostawanie z klientami w ciągłym kontakcie. Bliskość z klientami pozwala na uzyskanie niezbędnych do zakupu przez klienta odpowiedzi. Umożliwia również ulepszanie produktu oraz identyfikowanie trudności, mogących przyczynić się do wzrostu sprzedaży.


Related Posts

1 Komentarzy

  • Błażej
    10 października 2021

    Zgadzam się z tym wpisem! Myślę,ze szczególnie ważny jest kontakt z klientami, to w końcu dla nich sprzedajemy produkty.

Average
5 Based On 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *