medytacja1

Zastanawiasz się, czym jest medytacja i jakie są jej zalety? Dowiedz się, jak zacząć medytować i czuć się lepiej każdego dnia.

Co to jest medytacja?

Medytacja kojarzy się najczęściej z buddyjskimi mnichami. Jest to skojarzenie jak najbardziej trafne, gdyż najczęściej medytacja określa praktyki ludzi pochodzących właśnie z tych rejonów. W rzeczywistości jednak znana i obecna jest w każdej religii świata i istnieje jej wiele rodzajów. Jedną z najbardziej popularnych jest medytacja transcendentna, która skupia się wokół oddechu i powtarzania mantry składającej się z jednosylabowych dźwięków. Drugą jest natomiast medytacja zen, której głównym celem jest wyzbycie się pojawiających się w głowie myśli, a także kontrolowanie oddechu i ciała.

Co daje medytacja?

Obecny świat zewsząd atakuje nas różnymi bodźcami. Presja czasu, nadmiar obowiązków i związany z tym stres powodują irytację i zmęczenie. Ludzie stają się bardziej nerwowi i niecierpliwi. Brak koncentracji i radości z życia jest najczęściej wynikiem nadmiaru obowiązków i stresu. Medytacja jest jednym ze sposobów, które umożliwiają zapanowanie nad swoim umysłem i odnalezienie wewnętrznej harmonii. Pozytywne skutki medytacji będą miały odzwierciedlenie w niemal każdej sferze życia. Regularna praktyka pozwoli odnaleźć siebie i uporządkować swoje wnętrze na nowo.

Medytacja zwiększa również kreatywność i pozytywnie wpływa na pamięć oraz zdolności umysłowe. Dodatkowo jest w stanie zredukować stany depresyjne i lękowe oraz zwiększyć zdolność do kontrolowania własnych emocji. Dzięki medytacji człowiek zaczyna mocniej doświadczać pozytywnych emocji, które mają wpływ na jego samopoczucie, a także… odporność organizmu.

Na czym polega medytacja?

Medytacja polega na zatrzymaniu się i skupieniu swojej uwagi na rzeczach, na których nie skupia się na co dzień. Jest to czas, w którym starasz się odgonić myśli, które powodują lęk i strach. Medytacja to ćwiczenie umysłu i dążenie do uzyskania stanu spokoju. Zamiast na troskach dnia codziennego skupić należy się na swoim oddechu, a także tym, co podczas niego dzieje się z Twoim ciałem. Myśli krążące w Twojej głowie powinny przepływać spokojnie, ale żadna z nich nie powinna Cię w żaden sposób zajmować.

Medytacja od czego zacząć?

Ogromnym plusem medytacji jest fakt, że nie potrzebujesz do niej nie tylko specjalnych przedmiotów, ale również specjalnego przygotowania. Możesz zacząć od dziś, zaraz po przeczytaniu tego artykułu.

Na początek czas medytacji może być krótki. Wystarczy zaledwie kilka minut. Usiądź wygodnie, zamknij oczy i postaraj się wsłuchać w swoje ciało. Na początku praktyki przez Twoją głowę przepływać będą różne myśli. Jest to zupełnie normalne, warto być dla siebie w tej kwestii wyrozumiałym. Z czasem zauważysz jednak, że myśli jest znacznie mniej i możesz skupić się wyłącznie na swoim oddechu.

Najważniejszym jest, aby medytacja była regularna. Poświęć na nią codziennie kilka minut, a szybciej dostrzeżesz jej efekty. Ważne jest również miejsce i odpowiednia pora dnia. Ważne również, aby miejsce było dla Ciebie jak najbardziej komfortowe, a pora sprzyjała koncentracji.

Jak medytować w domu?

Jednym z najlepszych miejsc do medytacji jest zacisze własnego domu. Znajdź miejsce, które jest spokojne i w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Jeśli medytujesz wieczorem możesz zgasić światło i zapalić świecie bądź rozpalić kominek z olejkiem eterycznym. Przyjemny zapach z pewnością będzie sprzyjał koncentracji. Dobrym sposobem jest również medytacja na balkonie bądź tarasie, a także w otoczeniu natury.

Related Posts

1 Komentarzy

  • milena
    26 czerwca 2020

    Polecam każdemu! Kilka minut dziennie potrafi zdziałać cuda. Szczególnie, gdy na twojej głowie jest dom i dzieci!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *