odpornosc orgaznimu

Szybko łapiesz infekcje? Twoja odporność jest niska? Dowiedz się, jak wzmocnić swój organizm i nie dać się chorobie. 

Układ immunologiczny – jak wzmocnić?

Wzmacnianie odporności umożliwia organizmowi skuteczną walkę z drobnoustrojami i bakteriami, które trafiają do organizmu. Sprawny i silny układ immunologiczny umożliwia limfocytom wyprodukowanie odpowiednich związków chemicznych, które skutecznie hamują rozwój choroby zwalczając szkodliwe drobnoustroje. Wzmacnianie odporności nie wymaga specjalnych nakładów finansowych, wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad, by organizm był w pełni przygotowany na walkę z bakteriami. Szczególnie ważne jest wzmocnienie organizmu po chorobie. 

Dużo snu

Duży wpływ na kondycję organizmu ma sen. Przemęczony organizm jest zdecydowanie bardziej podatny na infekcje. Codzienny wypoczynek powinien trwać od 6 do 8 godzin. Głęboki sen sprzyja wytwarzaniu przez organizm limfocytów, dlatego tak ważne jest, by zapewnić sobie najbardziej odpowiednie warunku wypoczynku. Zadbaj o ciszę, wygodę i odpowiednią temperaturę w sypialni. 

Rezygnacja z używek 

Bardzo ważnym punktem, który pozwoli na zwiększenie odporności organizmu jest całkowita rezygnacja z używek. Alkohol, tytoń czy narkotyki zaburzają prawidłowe funkcjonowanie organizmu i ograniczają wchłanianie witamin i mikroelementów, które odpowiedzialne są za odporność. Organizm jest znacznie bardziej narażony na infekcje, dlatego całkowita rezygnacja albo znaczne ograniczenie używek z pewnością wzmocni Twoją odporność. 

Aktywność fizyczna

Sport to zdrowie, dlatego kolejnym sposobem na wzmocnienie układu immunologicznego jest regularna aktywność fizyczna. Trening powinno wykonywać się 3 razy w tygodniu, najlepiej około 30 minut. Nie musi być to intensywny wysiłek fizyczny, wystarczy zmiana kilku nawyków, takich jak rezygnacja z komunikacji miejskiej i przestawienie się na rower, schody zamiast windy czy energiczny spacer. Niewskazane jest również przetrenowywanie się, które często może przynieść odwrotny skutek. 

Odpowiednia dieta

Zdrowa i pełnowartościowa dieta dostarcza organizmowi wszelkich niezbędnych składników, które skutecznie go wzmacniają. W jadłospisie powinny się znaleźć się przede wszystkim warzywa i owoce. Zawierają one cenne oksydanty oraz witaminy, które potrafią skutecznie rozprawić się z bakteriami i drobnoustrojami. Do swojej diety warto również wprowadzić kiszonki, miód czy też jogurty naturalne. 

Zioła wzmacniające organizm

Naturalną metodą wzmocnienia układu immunologicznego jest również spożywanie ziół. Jednym z nich jest żeń-szeń, który pobudza czerwone krwinki do szybszego przyłączania tlenu. Jego spożywanie skutecznie zwiększa również ilość energii i wzmacnia organizm w walce z infekcjami. 

Duży wpływ na odporność wykazuje również aloes, który zawiera w sobie cenne minerały, posiadające właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne. Regularne zażywanie aloesu pozwoli utrzymać równowagę jelitową flory bakteryjnej, a co za tym idzie wzmocnić odporność organizmu. 

Preparaty na wzmocnienie organizmu 

Na rynku dostępnych jest również dużo suplementów diety, które pomogą zadbać o wzmocnienie organizmu. Warto jednak korzystać z nich z rozwagą i starannie selekcjonować oferowane przez różne firmy preparaty. Jednym z suplementów, które warto zażywać szczególnie w okresie zimowym, jest witamina D. Jej właściwe stężenie w organizmie doskonale podnosi odporność, a także pozwala uchronić się przed depresją oraz cukrzycą. 

Wzmacnianie odporności to przede wszystkim zdrowy styl życia. Dbanie o własne zdrowie oraz kondycję fizyczną pozwoli ustrzec się przed wieloma chorobami i schorzeniami. 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *