spot-reklamowy

Spot reklamowy jest jedną z najczęściej wybieranych form promocji. Dzięki niemu marka oraz jej produkty stają się znacznie bardziej rozpoznawalne. Reklama bardzo często przyczynia się do zwiększania popularności firmy, a co za tym idzie, powoduje wzrost liczby jej klientów. Aby materiał wideo prawidłowo spełniał swoją funkcję, niezbędne jest zamieszczenie w nim kilku istotnych elementów. Dowiedz się, co powinno znaleźć się w spocie reklamowym i wyprodukuj skuteczny film, który zwiększy popularność Twojej marki. 

Spot reklamowy – co to takiego?

Spot do reklamy produktów lub usług wykorzystywany jest przede wszystkim w celach promocyjnych. Ma on za zadanie przyciągnąć uwagę widza i zachęcić go do nabycia danej rzeczy bądź skorzystania z oferty. Aby materiał spełniał funkcję, do której jest przeznaczony, niezbędne jest zadbanie o kilka ważnych kwestii. Produkcja filmowa spotu do telewizji, jak i reklamy YouTube, powinna odbywać się w sposób profesjonalny. Tylko dzięki temu, możliwe jest ukazanie potencjalnym klientom korzyści płynących z kupna danego produktu. Warto jednak podkreślić, że cele promocyjne nie są najważniejsze. Liczy się również uwaga widza i jego zainteresowanie samą firmą. 

Jak stworzyć dobry spot reklamowy?

Przygotowanie skutecznego spotu reklamowego wymaga profesjonalnej wiedzy, a także wieloletniego doświadczenia. Niezbędne jest również uaktualnianie informacji na temat tego, co obecnie jest „na topie”. Chcąc stworzyć wyjątkowy materiał filmowy, najlepiej skorzystać z usług firm, które zajmują się tworzeniem spotów reklamowych na co dzień. Produkcja filmowa to najczęściej kilka dni, obejmujących tworzenie scenariusza spotów promocyjnych, robienie zdjęć oraz tzw. postprodukcję, czyli montaż obrazu i dźwięku. Profesjonaliści posiadają odpowiednią wiedzę do tego, aby w możliwie najlepszy sposób przyciągnąć uwagę widza i potencjalnego klienta. Spot do telewizji, jak i reklama YouTube wymagają stosowania odpowiednich zabiegów, które oddziałują na emocje i pozwalają trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Tylko takie działanie może zapewnić zwrot nakładu finansowego na stworzenie spotu do telewizji czy internetu. 

Jaki spot reklamowy może przyciągnąć potencjalnych klientów?

Niezależnie od tego, czy materiał jest tworzony w profesjonalnym studio filmowym, czy w domowym zaciszu, należy pamiętać o tym, aby zawrzeć w nim kilka istotnych elementów. Zadbanie o kilka prostych kwestii umożliwia trafienie do jak najszerszego grona odbiorców i przekłada się na zyski osiągane w firmie. Wśród nich wyróżnia się nie tylko kwestie takie, jak fabuła. Ważne jest bowiem również to, aby reklama YouTube, czy produkcja filmowa do telewizji, posiadała wysokiej jakości obraz i dźwięk. Niemałe znaczenie mają także aktorzy..

Ciekawa i przyciągająca uwagę fabuła

Głównym celem tworzenia spotów reklamowych  jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, tak aby mogli oni zapoznać się z marką bądź produktami przez nią oferowanymi. Warto jednak pamiętać, że wideo, które posiada jedynie treści reklamowe bardzo często odbierane jest za nachalne i mało atrakcyjne. Zarówno w przypadku reklam telewizyjnych, jak i internetowych, niezbędne jest zaciekawienie odbiorcy i przyciągnięcie jego uwagi na dłużej. Jedynie wtedy zyskuje się pewność, że spot przyniesie zamierzony efekt. Głównym elementem mającym wpływ na zainteresowanie widza, jest ciekawa i interesująca fabuła. Dobrze, gdy historia posiada początek, rozwinięcie, a także zakończenie, dzięki czemu widz obejrzy film do końca. Niezwykle ważna w takim przypadku jest kreatywność, która pomaga w tworzeniu przyciągających uwagę potencjalnych klientów wątków.

Treściwy komunikat

Spoty promocyjne bardzo często trafiają do szerokiego grona odbiorców. Są oni w różnym wieku i z zupełnie innych środowisk i społeczeństw. Warto zwrócić uwagę na to, aby język użyty w produkcji filmowej był możliwie jak najprostszy, a cały zarys filmu posiadał treściwy komunikat, który zwraca uwagę na produkt lub usługę. Profesjonaliści bardzo często kierują się zasadą „im mniej, tym lepiej”. Wprowadzenie do fabuły zbyt wielu treści może bowiem dezorientować widza, a co za tym idzie prowadzić do tego, że reklama nie będzie zrozumiana. Dobrze, jeśli w treści reklamy znajdą się:

  • logo marki,
  • produkt lub hasło przewodnie firmy,
  • nierozpraszająca widza muzyka,
  • tzw. call to action.

CTA, czyli wezwanie do działania

Ciekawa historia opowiedziana w spocie reklamowym to nie wszystko. Bardzo ważne jest wzbudzenie w odbiorcy zainteresowania. Uwaga widza i jego zaangażowanie są niezbędne do osiągnięcia zamierzonych celów spotów promocyjnych. Do filmów warto dołączać call to action, czyli wezwanie do działania. Komunikat ten zachęca odbiorcę do wykonania konkretnej akcji. Najczęściej nawołanie to oddziałuje na emocje i podświadomie zachęca do wykonania danej czynności. Istnieje kilka sposobów na CTA, a najczęściej stosowane z nich to:

  • umieszczenie danych kontaktowych z zachęceniem do kontaktu,
  • nawołanie do skorzystania z oferty,
  • zachęcenie do śledzenia marki w mediach społecznościowych. 

Odpowiedni lektor

Większość spotów reklamowych posiada lektora, który opowiada historię bądź informuje widza o tym, z jakiego powodu emitowana jest reklama. Ze względu na to, że materiał wideo angażuje nie jeden, ale kilka zmysłów jednocześnie, należy odpowiednio dostosować każdy element zawarty w filmie. Dotyczy to między innymi wspomnianego wcześniej lektora. Ważne, aby jego głos oraz sposób komunikowania treści był odpowiedni do marki, o której on opowiada oraz fabuły, jaką przedstawia spot reklamowy. 

Spot reklamowy – o czym jeszcze należy pamiętać?

Tworząc spot reklamowy niezwykle ważne są również takie elementy, jak czas trwania materiału czy odpowiednio sprecyzowany cel filmu. W przypadku spotów telewizyjnych wideo powinno wynosić maksymalnie 30 sekund, reklama w internecie około 1 minutę. Prawidłowo sprecyzowany cel pozwoli na umieszczenie w nim odpowiednio sformułowanego call to action, a także pomoże w późniejszej weryfikacji efektów, jakie przyniósł spot reklamowy. Poza kwestiami technicznymi niezwykle ważny jest dobór aktorów. Zatrudnienie osoby, która posiada autorytet wśród osób, do których ma trafić reklama YouTube bądź telewizyjna, może znacząco podnieść prestiż firmy w ich oczach. Takie działanie jest rozwiązaniem, które pozwala trafić do najszerszego grona odbiorców. 

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array