czym-jest-digital-marketing

W obecnych czasach coraz więcej firm skupia się na działalności w internecie – otwierają sklepy e-commerce lub sprzedają swoje produkty przez portale społecznościowe. W związku z przeniesieniem handlu w strefę wirtualną zmienia się także ich strategia marketingowa. Dużą rolę zaczyna pełnić digital marketing. Sprawdź, czym jest i jak skutecznie wykorzystywać go w swojej firmie.

Digital marketing – co to?

Digital marketing, a po polsku marketing cyfrowy, oznacza wszystkie działania promocyjne, które odbywają się w internecie. Przykładowe strefy digital marketingu to:

  • media społecznościowe,
  • pozycjonowanie strony internetowej,
  • reklamy Google i Facebook,
  • newsletter,
  • współpraca z influencerami.

Każda z tych metod ma specyficzne dla siebie zalety, jednak najlepsze efekty daje kompleksowa kampania, obejmująca różnorodne środki przekazu.

Marketing cyfrowy a tradycyjny – różnice

Główną przewagą, jaką posiada digital marketing nad reklamą tradycyjną, jest większa kontrola nad przebiegiem kampanii. Przede wszystkim łatwiej kontrolować jej skuteczność. Pozwalają na to różne narzędzia dostępne w internecie, dzięki którym można sprawdzić, które działania przynoszą zysk. Znaleźć tam można szczegółowe dane dotyczące tego, ile osób odwiedza stronę, czego na niej szukają oraz skąd na nią trafiły.

Poza informacjami o ruchu w serwisie, marketing cyfrowy dostarcza także wiele danych dotyczących potencjalnych klientów. Użytkownicy portali społecznościowych dobrowolnie udostępniają informacje o sobie i swoich upodobaniach, które można wykorzystać w celu precyzyjnego kierowania reklam do konkretnych grup odbiorców. Mogą to być na przykład młode matki, pasjonaci motoryzacji, konkretna grupa wiekowa czy też osoby przebywające w wyznaczonym obszarze, np. w danym mieście.

Korzyści z digital marketingu

Najważniejszą korzyścią, jaką daje reklamowanie swojej firmy w internecie, jest zwiększenie widoczności. Użytkownicy sieci spędzają coraz więcej czasu online, z tego powodu łatwiej do nich dotrzeć za pomocą reklamy cyfrowej niż jej fizycznego odpowiednika. Mogą oni zobaczyć reklamę podczas oglądania serialu, słuchania muzyki, wysyłania wiadomości do znajomych czy robienia zakupów. Znacznie zwiększa to grono potencjalnych klientów.

Digital marketing – jak robić to dobrze?

Jak widać, marketing internetowy jest ważnym elementem strategii reklamowej dla każdej firmy. Jednak żeby przyniósł oczekiwane efekty, potrzebny jest precyzyjny plan działania. Wymaga to szczegółowej analizy rynku, grupy docelowej, wyznaczenia celów i budżetu, zastanowienia się, jakimi kanałami najlepiej dotrzeć do klientów. Konieczne jest także kompleksowe działanie i dbanie o wszystkie punkty styczności marki z odbiorcą w sieci. Nic nie da idealnie prowadzony profil na Facebooku, jeśli strona sklepu nie działa.

Istnieje wiele narzędzi, które ułatwiają zarządzanie kampanią internetową. Nie są one jednak w stanie zastąpić wiedzy i doświadczenia w prowadzeniu działań digital marketingowych. Warto więc skorzystać z pomocy agencji marketingowej, która specjalizuje się w działaniach w internecie, np. Happy Island. Dzięki temu oszczędza się czas i otrzymuje kompleksową obsługę, obejmującą szeroki wachlarz kanałów komunikacji.

Related Posts

2 Komentarzy

  • Przemo320
    17 września 2021

    Firma w sieci to podstawa!

  • Bartek
    1 października 2021

    Ja polecam reklamę w internecie. Dzięki temu mam o wiele więcej klientów i nie musiałem zamykać biznesu w czasie pandemii 😉 Sklep online to zawsze fajna alternatywa w stosunku do tych stacjonarnych

Average
5 Based On 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array