zakwaszenie-roganizmu
co-to-jest-zakwaszenie-organizmu

Czym jest zakwaszenie organizmu? Jak z nim walczyć? Dowiedz się, jak leczyć zakwaszenie organizmu i co robić, by uniknąć tego problemu w przyszłości.

Czym się zakwasza organizm?

Zakwaszenie organizmu to stan zaburzonej równowagi kwasowo-zasadowej. Dochodzi do niej wskutek nieprawidłowej diety, która obfita jest w produkty wysoce przetworzone. Mowa tutaj zarówno o mięsie, jak i nabiale czy zbożu. Ponadto jest ona uboga w warzywa i owoce. Obok diety, do przyczyn zakwaszenia organizmu, wymienić należy również stres, głodówki, korzystanie z używek czy też zbyt małą bądź zbyt dużą aktywność fizyczna.

Zakwaszony organizm to częsta przyczyna przybierania na wadze, a także problemów z kondycją włosów i paznokci. Organizm jest wówczas znacznie bardziej podatny na infekcje i zmęczenie.

Zakwaszenie organizmu i jego objawy

Objawy zakwaszenia organizmu nie do końca są oczywiste. Stan ten może objawiać się na różne sposoby. Jednym z objawów może być stałe zmęczenie i brak energii, które prowadzić mogą do poważnych stanów depresyjnych. Z drugiej strony objawem zakwaszenia organizmu może być również nadmierna drażliwość i nerwowość. Zakwaszenie może objawiać się również m.in. biegunkami, zapaleniem jelita, pękaniem kącików ust, skurczami czy bólami stawów.

Jak sprawdzić, czy się ma zakwaszony organizm?

Jedną z najbardziej skutecznych metod sprawdzenia, czy organizm jest zakwaszony jest kontrolowanie pH moczu. Pomiar należy wykonać kilka razy dziennie przy pomocy papierka lakmusowego. Badanie najlepiej rozpocząć od porannego moczu, a skończyć na tym wieczornym. Po każdym pomiarze warto zaznaczyć wysokość pH na kartce i utworzyć z punktów wykres. Jeśli pH utrzymuje się na tym samym poziomie bądź delikatnie wzrasta, to znak, że organizm został zakwaszony. Prawidłowy wykres powinien przyjmować kształt zygzaka.

Co na zakwaszenie organizmu?

Jeśli organizm jest zakwaszony należy niezwłocznie wprowadzić do swojej diety produkty o odczynie zasadowych. Należą do nich m.in. cytrusy, świeże warzywa czy kasza gryczana bądź jaglana. Warto również spożywać większe ilości oliwy z oliwek, a także na jakiś czas zrezygnować z kawy i herbaty bądź zamienić tego rodzaju napoje na herbatę zieloną i kawę zbożową.

Jak walczyć z zakwaszenie organizmu?

Walka z zakwaszeniem organizmu powinna polegać przede wszystkim na… zapobieganiu. Rekomenduje się zatem stosowanie odpowiedniej diety, która bogata jest w wiele składników odżywczych. Jej podstawą powinny być warzywa i owoce. Może znajdować się w niej również mięso, nabiał czy produkty zbożowe, ale należy spożywać je z rozwagą, w niewielkich ilościach. Dieta, która zapobiega zakwaszeniu organizmu nie zawiera w sobie słodyczy, używek, słonych przekąsek, posiłków typu fast food oraz gotowych dań.

Istotne jest również codziennie spożywanie około 2 litrów wody, unikanie stresu, a także aktywność fizyczna. Spożywanie posiłków powinno również odbywać się o określonych godzinach w odpowiednim odstępnie czasu. Pozwala to na zapewnienie właściwego trawienia. Śniadanie najlepiej jeść między godziną 7 a 9, obiad 13 a 15, a kolację nie później niż o 18. Regularne i zdrowe posiłki z pewnością pozytywnie wpłyną zarówno na zdrowie, jak i samopoczucie.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *