główne_20220111123509_download

Co to jest Help Desk? Jakie są różnice między Help Desk a service desk? Czy warto zdecydować się na outsourcing helpdesku? Na wszystkie pytania odpowiadamy w niniejszym artykule. Zapraszamy!

Nawet jeśli możesz pochwalić się najlepszą obsługą klienta, to w dalszym ciągu będzie ona bezużyteczna w sytuacji, gdy nie mamy kompleksowej obsługi pomocy technicznej. Problemy związane z zamówieniami, których nie rozwiązujemy, sprawiają, że klienci wcale nie mają ochoty do nas wracać. Dlatego właśnie Help Desk jest tak istotny. Czym dokładnie jest Help Desk?

Czym jest Help Desk?

Profesjonalny i skuteczny Help Desk to nic innego jak wsparcie specjalistów IT. Help Desk oferuje przede wszystkim szybką reakcję na różnego rodzaju problemy, które wiążą się między innymi z oprogramowaniem oraz firmowym sprzętem. Dobry Help Desk służy głównie do reagowania na niewielkie problemy, wykorzystując do tego gotowe odpowiedzi lub rozwiązania. Chodzi o takie problemy, które najczęściej się pojawiają i nie wymagają indywidualnego rozpatrzenia. 

Help Desk wiąże się z takim pojęciem jak service desk. Chociaż nierzadko używa się tych wyrażeń zamiennie, to jednak service desk jest nieco szerszą usługą.

Różnice między Help Desk a service desk?

Jakie są różnice między Help Desk a service desk? Przede wszystkim service desk to przeszkoleni konsultanci, których zadaniem jest szybkie odpowiadanie na pytania zadane przez klientów. Jeśli konsultant taki nie jest w stanie pomóc, wtedy zwraca się o pomoc do eksperta z konkretnej dziedziny. To doskonałe rozwiązanie, dzięki czemu jako usługodawcy nie musimy każdego dnia kontaktować się z informatykiem naszej firmy, który nierzadko ma przecież wiele innych obowiązków. 

Profesjonalny service desk to gwarancja wzrostu satysfakcji każdego klienta, ponieważ dzięki konsultantom każdy problem konsumenta jest szybko rozwiązywany. Ponadto Service Desk gromadzi pełne informacje o różnych incydentach i wypracowuje takie rozwiązania, aby w przyszłości można było uniknąć pewnych problemów. To również ma wpływ na ostateczną jakość usługi. Zatem servicedesk jest nieco szerszym pojęciem od helpdesk.

Czy opłaca się outsourcing helpdesku?

Nie musisz budować własnego service desk. Możesz nawiązać współpracę z zewnętrzną firmą – na przykład Eskom IT – dzięki czemu znacząco obniżysz koszty firmy związane przede wszystkim z kupowaniem oprogramowania serwisowym czy zatrudnianiem odpowiednich specjalistów. Tym samym zwiększysz efektywność każdego swojego pracownika i zapewnisz im fachową oraz profesjonalną pomoc ze strony specjalistów IT.

Zewnętrzny service desk i help desk to doskonałe rozwiązanie głównie dla małych i średnich firm, dla których budowanie własnego działu IT z reguły jest nieopłacalne. Dlaczego? Ponieważ najczęściej wymaga to sporych nakładów finansowych i tym samym mocno obciążamy naszą firmę. Jeśli sam chcesz stworzyć swój własny service desk, musisz zatrudnić przede wszystkim najlepszych specjalistów oraz zainwestować również w bardzo dobry sprzęt i oprogramowanie. 

Help Desk / Service Desk – co otrzymuje firma?

Co otrzymuje firma, która zdecyduje się na zatrudnienie zewnętrznych specjalistów, tworzących zespół service desk? Przede wszystkim szybką reakcję na bieżące problemy klientów oraz wsparcie najlepszych ekspertów. Kolejną zaletą jest stałe doskonalenie usługi, zarządzanie incydentami bez przerwy przez cały rok, a także skuteczne usuwanie problemów u źródła. To wszystko przekłada się oczywiście na większą satysfakcję użytkowników, zwiększa produktywności Twoich pracowników i dostępność oraz ulepsza zarządzanie i kontrolę infrastruktury.

Wsparcie techniczne użytkowników jest bardzo ważne, dlatego nie zwlekaj i już teraz nawiąż współpracę z firmą zewnętrzną, która oferuje kompleksowe usługi z zakresu helpdesk i servicedesk. Rozwiązywanie problemów przez pracowników firmy nie jest dobrym rozwiązaniem, szczególnie że doświadczone osoby nie tylko poradzą sobie z tym lepiej, bo mają wiedzę z zakresu informatyki niezbędną w branży it, ale też przyjmowanie zgłoszeń zajmie im mniej czasu. Bardzo często kontakt telefoniczny wystarczy, aby rozwiązać problem.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array