malte-helmhold-vy2y1cclit8-unsplash

Animacje typu explainery powoli podbijają marketing internetowy. Te krótkie materiały wideo swój sukces zawdzięczają statystyce. Według niej treści wideo na stronach oglądane są przez 80% użytkowników, podczas gdy teksty są czytane zaledwie przez 20% odwiedzających stronę. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną animację typu explainery.

Co charakteryzuje animacje explainery?

Materiały określane jako explainery to animowane filmy, które nie przekraczają dwóch minut długości. Są stworzone, aby wytłumaczyć działanie produktu i zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Cechuje je prostota przekazu, dzięki czemu nie wymagają od odbiorcy zwiększonego skupienia. Podczas tworzenia animacji powinno stosować się krótkie przekazy oraz limitować ilość elementów występujących na raz na ekranie.

Od czego zacząć tworzenie animacji?

Przed rozpoczęciem tworzenia animacji należy przygotować kilka informacji, dotyczących jej celów. Jednym z ważniejszych aspektów, jest to, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Wpłynie to np. na to, czy lepiej użyć tekstu wyświetlającego się, czy lektora, który będzie ten tekst czytał. Następnie trzeba wybrać styl, w jakim animacja zostanie wykonana. Szczególnie ważny jest wybór koloru. Tło w barwach loga firmy pomoże zbudować więź klienta z marką. W przypadku niektórych produktów np. z branży żywieniowej lepiej sprawdzi się kolor czerwony, powszechnie utożsamiany z uczuciem głodu.

Scenariusz animacji

Przygotowanie scenariusza jest jednym z najtrudniejszych elementów przygotowania animacji typu explainer. Idealnie powinien on zawierać następujące elementy:

  • przedstawienie historii, z którą utożsami się potencjalny klient,
  • przedstawienie, w jaki sposób reklamowany produkt pomoże rozwiązać problem poruszony w historii.

Te dwa elementy nie wydają się trudne w realizacji, trzeba jednak pamiętać, że cały film powinien trwać maksymalnie trzy minuty, a za optymalne uznawane są dwie minuty. Utożsamienie odbywa się za pomocą przedstawienia emocji, co także nie jest proste, gdy ograniczenie wykorzystywanych środków jest kluczowe dla sukcesu filmu.

Proces animowania

Proces animowania sam w sobie nie jest nad wyraz skomplikowany. W tym celu skorzystać można z gotowych baz, które niekiedy oferują gotowe już animacje. Rozsądniejszym rozwiązaniem jest stworzenie animacji typu explainery samemu, bądź zlecenie tego profesjonaliście. Aby stworzyć taką animację samemu, potrzebna jest jedynie podstawowa wiedza z zakresu grafiki komputerowej, wymagane będą jednak zaawansowane narzędzia, przeznaczone do tworzenia grafiki, w tym programy czy tablet graficzny. Zlecenie procesu profesjonaliście jest trudne w oszacowaniu, ponieważ cena jest zależna od wielu czynników. Na najtańsze animacje przeznaczyć trzeba fundusze w przedziale od 5000 do 10000 złotych.

Co zrobić z gotową animacją?

Gotową animację należy umieścić w sieci. Dobrym miejscem, poza stroną firmy, są media społecznościowe. Do konsumentów można także dotrzeć poprzez wykupienie promocji u twórcy internetowego, którego odbiorców może zainteresować reklamowany produkt.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *