biuro-rachunkowe

Obowiązek płacenia składek ZUS dotyczy wszystkich pracodawców oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Niektórzy zlecają to zadanie do biura rachunkowego, inni natomiast decydują się zająć nim samodzielnie. Jednak w jaki sposób wykonać przelew do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych? Kiedy trzeba to zrobić i co wpisać w tytule przelewu? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym tekście.

Kto i kiedy musi wykonać przelew do ZUS-u?

Jeżeli to nie biuro rachunkowe zajmuje się płaceniem składek do ZUS, przedsiębiorca musi samodzielnie wywiązać się z obowiązku. Opłaty są bowiem obowiązkowe. Dotyczą one składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, emerytalne i chorobowe, a także na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Pracy. Obowiązek dotyczy wszystkich przedsiębiorców. Ponadto przelewy do ZUS muszą również wykonywać jednostki budżetowe. Ci ostatni mają na to najmniej czasu, ponieważ prawo nakazuje wykonać przelew do 5. dnia miesiąca. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej opłaty należy dokonać najpóźniej do 10. dnia miesiąca. Wszystkie pozostałe podmioty mają czas do 15. dnia miesiąca.

Przelew do ZUS

Od strony technicznej wykonanie przelewu do ZUS jest bardzo proste. Wykonuje się go tak samo, jak każdy inny przelew. Wystarczy wpisać numer konta ZUS dostępny na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Znajduje się tam również instrukcja, jak obliczyć kwotę należną do zapłaty. Nie istnieje wzór tytułu, jednak trzeba zawrzeć w nim nazwę miesiąca, za który uiszczana jest opłata. Dzisiaj wszystkie składki opłaca się jednym przelewem, na ten sam numer konta.

Samodzielnie czy przez biuro rachunkowe?

Jak widać wykonanie przelewu do ZUS nie jest trudnym zadaniem. Mimo wszystko może jednak warto, aby zajęło się tym biuro rachunkowe? Niewątpliwie zlecenie tego zadania do biura zapewnia oszczędność czasu. Dzisiaj niemal każdy przedsiębiorca korzysta z usług biura rachunkowego. Polecenie specjalistom wykonania jeszcze jednego, małego zadania, nie powinno generować żadnych dodatkowych kosztów. Wydaje się zatem, że warto zdecydować się na to rozwiązanie.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array