20220801120651_download

Motocykl jak każdy pojazd wymaga raz na jakiś czas serwisowania. Wśród części, którym należy poświęcić szczególną uwagę znajduje się kranik paliwa. To bardzo ważny element układu paliwowego, bez którego maszyna nie może poprawnie działać. Jeśli jesteś posiadaczem motocykla i chcesz, aby działał jak najlepiej zapoznaj się z artykułem.

Co to jest kranik paliwa?

Kranik paliwa jest elementem konstrukcyjnym motocykla, który umożliwia bezpieczne zatrzymanie dopływu paliwa podczas postoju maszyny. Dzięki niemu nie ma ryzyka, że paliwo w sposób niekontrolowany wypłynie z wnętrza pojazdu. W trakcie pracy silnika z kolei kranik odpowiada za zapewnienie dopływu paliwa do gaźnika, zapewniając maszynie płynną pracę, a pasażerowi frajdę z jazdy.

W przypadku kiedy mamy pewność, że silnik jest w pełni sprawny, ale nie działa tak, jak powinien, prawdopodobnie problem związany jest właśnie z gaźnikiem. Po zimie, która często wymusza dłuższy postój, we wnętrzu komór pływakowych pojawia się tlenek aluminium a zanieczyszczenia oddzielają się ścianek. W tej sytuacji należy spuścić paliwo ze zbiornika, co umożliwia właśnie funkcjonalny kranik.

Rodzaje kraników paliwa

Są trzy podstawowe typy kraników paliwa, które są stosowane w różnych generacjach motocykli. Ręczny kranik znajduje się najczęściej w najstarszych motocyklach, wyprodukowanych przed 1990 rokiem, a kranik ręczny podciśnieniowy w pojazdach, które pojawiły się na rynku w kolejnych latach. Istnieją jeszcze kraniki automatyczne podciśnieniowe stosowane w maszynach, w których zbiornik z paliwem ukryty jest pod nadwoziem.

Kranik ręczny charakteryzuje się tym, że uruchamia się go za pomocą kurka. Jego wadą jest to, że należy go otwierać za każdym razem przed uruchomieniem silnika i zamykać bezpośrednio po wyłączeniu maszyny. Bez przestawienia kranika przed rozpoczęciem jazdy, motocykl nie ruszy z miejsca lub wkrótce po włączeniu zgaśnie. Kranik podciśnieniowy nie wymaga ciągłej obsługi, trzeba się nim zająć dopiero wtedy, gdy paliwo się wyczerpuje.

Automatyczny kranik z kolei jest najwygodniejszym wariantem tego urządzenia, ponieważ w ogóle go nie trzeba przestawiać własnymi siłami. Może znajdować się w środku maszyny pod osłonami motocykla i pracować dzięki zaprogramowanym ustawieniom. W dzisiejszych czasach coraz częściej motocykle posiadają instalacje wtryskowe, ale wiele osób korzysta wciąż z takich z gaźnikowymi układami zasilania, które powstały w latach wcześniejszych, stąd rynkowe zapotrzebowanie na kraniki. 

Kiedy wymienić kranik paliwa?

W przypadku awarii kranika paliwa można go po prostu wymienić. W sprzedaży znajduje się wiele różnorodnych modeli tego sprzętu. Kranik paliwa w ofercie Jan Mar to bogaty wybór części, nie ma więc obaw, że nie znajdziesz odpowiedniego dla siebie modelu. Wejdź na stronę https://jan-mar.pl/ i wybierz idealny kranik paliwa do motocykla posługując się precyzyjną specyfikacją techniczną. Dzięki nam nie musisz się martwić, kiedy w Twoim pojeździe coś się zepsuje.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array