filtr-lakierniczy

Filtr kabinowy jest ważnym elementem, dzięki któremu ograniczamy ilość zanieczyszczeń przedostających się do innych części warsztatu. Duże natężenie drobnych cząsteczek przyczynia się do przedostawania się ich poza miejsce, gdzie pracownicy lakierują różne części. Aby tego uniknąć, niezwykle istotne jest regularne zakładanie nowego filtra. Co ile wymieniać filtr kabinowy?

Filtr kabinowy – co ile wymiana?

Obecnie praktycznie każdy warsztat wyposażony jest w kabinę lakierniczą z filtrami, a ich samodzielna wymiana nie przysparza pracownikom większych problemów. Dlatego nie powinniśmy z nią zwlekać, ponieważ jej ignorowanie może negatywnie wpłynąć na zdrowie lakierników. Wymiana filtra kabinowego powinna odbywać się wtedy, gdy zamontowany element nie pracuje efektywnie.

Filtry do kabiny lakierniczej – dlaczego ich wymiana jest tak ważna?

Regularna wymiana filtra lakierniczego jest kluczowym aspektem, mogącym mieć wpływ na nasze zdrowie. Długotrwałe narażenie na mikroskopijne krople lakieru sprawia, że przebywające w warsztacie osoby zaczynają cierpieć na dolegliwości ze strony układu oddechowego. Kiedy w kabinie stężenie mgły lakierniczej zwiększa się do niebezpiecznego poziomu, zdrowie pracowników narażone jest na wiele zagrożeń. Mogą objawiać się uciążliwymi dolegliwościami, jak łzawienie oczu, alergie czy podrażnienie górnych dróg oddechowych. Aby prawidłowo zadbać o ten aspekt, powinniśmy pamiętać o cyklicznej wymianie filtra kabinowego, co pozwoli ochronić lakierników przed niekorzystnym działaniem pyłu.

Co więcej, brak wymiany filtra do kabiny lakierniczej może skutkować jego zapchaniem się, co przyczynia się do braku odprowadzania innego rodzaju zanieczyszczeń. Zablokowany filtr wpływa na pogorszenie się efektów pracy – na świeżo nałożonym lakierze możemy zauważyć oczkowanie, igiełkowanie czy pojawiające się kratery. Tego typu zjawiska zmuszają pracownika do powtórzenia pracy, ponieważ lakierowane elementy powinny być idealnie gładkie. Ponadto niewymienianie filtrów podłogowych czasami skutkuje otwieraniem się drzwi ze względu na zwiększone ciśnienie wewnątrz kabiny.

Jak często wymieniać filtr kabinowy?

Zadanie filtra lakierniczego polega na oczyszczaniu powietrza wewnątrz kabiny. Jego zastosowanie jest niezwykle praktyczne i pozwala nam na ograniczenie zmagania się z pyłami. Nasz obowiązek stanowi jego regularna wymiana. Czas, gdy należy to zrobić, zależy od stopnia zużycia elementu, poziomu natężenia prowadzonych prac wewnątrz kabiny, miejsca, gdzie została ustawiona oraz wielu innych czynników. Wymianę filtra lakierniczego dyktuje głównie obserwacja. Jeśli zauważymy, że element nie filtruje powietrza tak efektywnie, jak powinien, należy niezwłocznie wymienić go na nowy. Tylko w taki sposób zapewnimy sobie odpowiedni poziom ochrony i wysoką jakość prac lakierniczych.

Filtr lakierniczy – na co zwrócić uwagę?

Decydując się na zakup filtra kabinowego, powinniśmy szczególną uwagę przywiązać do jego wykonania oraz jakości. Dobrej klasy element, który został wyprodukowany z trwałych, solidnych materiałów, na przykład włókna szklanego, zapewni nam doskonałe działanie i pozwoli uzyskać pożądane rezultaty. Precyzyjne wykończenie oraz wysoka wydajność zapewnią prawidłowe działanie produktu, co przyczyni się do poprawy komfortu podczas lakierowania. Musimy również pamiętać, że wybrane filtry nie mogą być łatwopalne ani w żaden sposób wpływać na ciśnienie. Ponadto podczas ich zakupu warto zwrócić uwagę na skuteczność w wyłapywaniu mgły lakierniczej, co wydłuży czas, po którym zajdzie konieczność wymiany.

Filtry do kabiny lakierniczej – jak działają?

Filtry lakiernicze ograniczają gromadzenie się zanieczyszczeń wewnątrz kabiny lakierniczej, zasysając je poprzez małe otwory do wewnętrznych warstw. Dostępne na rynku artykuły mogą różnić się od siebie budową czy materiałem. Jednak niezwykle ważną właściwość, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, stanowi chłonność. Wydajne produkty zapewnią nam optymalne działanie przez długi czas i wychwycą nawet najmniejsze cząsteczki, co jest niezwykle istotną kwestią podczas pracy lakiernika.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array