Klienci sklepów internetowych z roku na rok coraz lepiej radzą sobie w robieniu wirtualnych zakupów, zmieniają nawyki zakupowe i zamiast korzystać ze sklepów stacjonarnych, chętnie przenoszą się do sklepów internetowych. Z tego właśnie powodu wzrasta zainteresowanie wsparciem procesów związanych z reklamą i marketingiem, do których możemy zaliczyć marketing automation. Co to jest automatyzacja marketingu i jaki ma związek z konsumentami, którzy decydują się na zakupy internetowe?
Czym jest marketing automation?
Spróbujmy w kilku zdaniach przedstawić na czym właściwie polega automatyzacja marketingu. Sam proces marketingu automatycznego na polskim rynku funkcjonuje niespełna dziesięć lat, co w porównaniu z innymi krajami stawia nas na pozycji raczkującej.
Cały ten proces polega na rozszerzeniu skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Dla kogo jest ten system i kto może z niego korzystać? Marketing internetowy i wszystkie dziedziny z nim związane są dla przedsiębiorców, którzy szukają nowych sposobów na jeszcze skuteczniejsze przyciągnięcie potencjalnych klientów. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać małe firmy, dopiero zaczynające swoją karierę w biznesie, a także duże przedsiębiorstwa, które istnieją od lat i doskonale znają się na marketingu internetowym oraz wszystkich mechanizmach z nim związanych.
Także producenci oprogramowania sklepów internetowych coraz częściej korzystają z automatyzacji marketingu, dzięki czemu skutecznie przejmują kontrolę nad procesem sprzedaży, a co za tym idzie zwiększają efektywność decyzji zakupowych podejmowanych przez klientów.
Co to znaczy, że automatyzacja marketingu ma realny wpływ na decyzje zakupowe klientów?
To, co najważniejsze w marketing automation to właściwe działanie na kanałach social media oraz automatyczne publikowanie postów. Dotarcie do grupy nowych klientów może odbywać się za pośrednictwem publikowania i stwarzania okazji do nowych integracji między potencjalnymi klientami, którzy będą mieli możliwość publikowania interesujących treści oraz wyrażania na ich temat swoich opinii. Każde takie działanie sprawia, że zainteresowani konsumenci chętnie wracają do sklepów internetowych i nie tylko robią w nich zakupy, ale także traktują je jako miejsce cennej wiedzy dotyczącej danego działu sprzedażowego.
Konsumenci, którzy podejmują decyzje zakupowe, kierują się między innymi personalizacją, dlatego tak istotne jest przekazywanie właściwych treści, a także powracanie do już opublikowanych artykułów, które miały największą popularność w przeszłości. Do wykonania prawidłowej personalizacji wykorzystuje się także automatyczną akcję mailową. Każde takie działanie zwiększa sprzedaż. Przedsiębiorcy, którzy korzystają z narzędzi automatyzacji marketingu, nie tylko wypowiadają się o nich w samych superlatywach, ale także chwalą się wzrostem klientów, regularnie korzystających z zakupów internetowych w konkretnych sklepach online.
Sprawdź, co zyskasz gdy zaczniesz korzystać z automatyzacji marketingu
Marketing internetowy od wielu lat jest potężnym narzędziem, dzięki któremu można skutecznie zwiększać sprzedaż i zasięgi prowadzonych sklepów internetowych. Każdy przedsiębiorca, który zdecyduje się na zastosowanie nowoczesnych narzędzi z zakresu automation marketing, zyska większą ilość klientów, a co za tym idzie zwiększą się jego zyski finansowe.
Tego rodzaju rozwiązania e-commerce sprawiają, że klient czuje się zauważony, doceniony i zostają zaspokojone jego wszystkie oczekiwania oraz potrzeby związane z zakupami internetowymi. Nie tylko otrzymuje produkt, ale także fachową wiedzę, dzięki której może z tego produktu korzystać jeszcze bardziej efektownie.
Każdy przedsiębiorca, który zdecyduje się na automatyzację marketingu, zyska wielokrotnie na zwiększonej sprzedaży, większej grupie klientów, popularności sklepu internetowego oraz w końcu na zyskach finansowych, które są najważniejszą kwestią w całej działalności sklepu internetowego.
Dodaj komentarz