Transformacje cyfrowa od wielu lat pozostaje jednym z największych wyzwań, z jakimi zmagają się współcześni przedsiębiorcy. Niedostosowanie się do potrzeb rynków, klientów czy pracowników to prosty przepis na zakończenie działalności i zrujnowanie opinii o danej marce. Rezygnowanie z nowych technologii na rzecz tradycyjnych rozwiązań to jedno z najgorszych ograniczeń, jakie przedsiębiorcy potrafią sami na siebie nałożyć. Transformacja cyfrowa pomaga nie tylko w przetrwaniu na konkurencyjnym globalnym rynku, ale przede wszystkim optymalizuje wszystkie obszary funkcjonowania danej organizacji. Czym jest transformacja cyfrowa? Dlaczego warto iść z duchem czasu? Jak się ma cyfryzacja do digitalizacji? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Transformacja cyfrowa biznesu – definicja
Transformacja cyfrowa biznesu to jeden z najgłośniejszych i najpopularniejszych tematów w środowisku biznesowym. Termin ten odnosi się przede wszystkim do sposobu postrzegania klientów i prowadzenia biznesu, co w dużym uproszczeniu określić można mianem modelu biznesowego. Transformacja cyfrowa oznacza także integrację technologii z cyfrowymi rozwiązaniami, które implementowane są w każdym obszarze i aspekcie działania przedsiębiorstwa. W praktyce przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie efektywności generowania przychodów. Transformacja cyfrowa biznesu pomaga także we wzbogaceniu wartości i jakości oferowanych usług lub produktów.
Cyfryzacja procesów – definicja
Cyfryzacja procesów jest znacznie węższym zagadnieniem, które odnosi się jedynie to integracji istniejących procesów biznesowych z technologiami cyfrowymi. Bardzo praktycznym narzędziem są tutaj różnorodne aplikacje biznesowe, które funkcjonalnością zawstydzić mogą nawet szwajcarskie scyzoryki. Jedną z największych zalet Qalcwise jest możliwość swobodnej modyfikacji istniejących aplikacji, co w praktyce pozwala dostosować oprogramowanie i systemy do procesów w firmie. Korzystanie z generycznych i niepasowanych narzędzi wymusza patologiczną sytuację, w której to przedsiębiorstwo musi dostosować swoje wewnętrzne struktury i procesy do sztywnego zewnętrznego systemu.
Co oznacza digitalizacja procesów w firmie?
Digitalizacja to szereg procesów i działań mających na celu przekształcenie analogowych źródeł i magazynów informacji na cyfrowe, ale także przechodzenie z narzędzi typu excel, do narzędzi bardziej zaawansowanych, dających więcej możliwości, łączących różne źródła danych i przede wszystkim takich, takich które ograniczają ryzyko popełnienia błędu). Ręczne przetwarzanie papierowych formularzy i dokumentów jest nadzwyczaj czasochłonne, a co gorsze uniemożliwia dostęp do rzetelnych danych w czasie rzeczywistym. Podejmowanie rozsądnych decyzji biznesowych graniczy z cudem w sytuacji kiedy generowanie przypadkowego raportu czy zestawienia trwa dłużej niż kilka minut. Magazynowanie i przetwarzanie papierowych arkuszy w dobie komputerów jest skrajnie nieefektywne oraz obarczone dużym ryzykiem nieumyślnych błędów (szczególnie w przypadku rękopiśmiennych dokumentów). Bardzo istotna jest także kwestia bezpieczeństwa i dostępu do wrażliwych danych w firmie, które są często porozrzucane pomiędzy wieloma działami czy stanowiskami. Digitalizacja ułatwia znacznie monitorowanie i kontrolowanie obiegu dokumentów w firmie, co przekłada się bezpośrednio na większą wykrywalność nadużyć.
Dodaj komentarz