Inwestowanie w rozwój firmy to jeden z najpopularniejszych sposobów na osiągnięcie szybkiego wzrostu przedsiębiorstwa. Bez wdrożenia radykalnych zmian, zakupu nowych sprzętów, zwiększenia zatrudnienia czy ekspansji na rynki zagraniczne trudno o znaczące różnice w wynikach firmy. Inwestycje – choć obiecujące i mogące przynieść ogromne zyski, są też obarczone sporym ryzykiem. Ryzyko to da się jednak zminimalizować (a przynajmniej znacząco zmniejszyć) poświęcając odpowiednio dużo czasu i zasobów na stworzenie szczegółowego planu. Inną jednak cechą inwestycji jest to, że wymagają one kapitału. Skąd wziąć odpowiednie środki na inwestycje?

Jak zdobyć środki na inwestycje?

Jednym ze sposobów jest oczywiście powolny, organiczny wzrost. W miarę naturalnego rozwoju firmy, poszerzania bazy klientów i zwiększania przychodów, przedsiębiorca może część zarobionych pieniędzy przeznaczyć na poczet przyszłych inwestycji. Tempo organicznego wzrostu często jest jednak niewystarczające. Co, jeśli na rynku właśnie otwiera się gotowa do wykorzystania luka? Co jeżeli popyt na planowaną do wdrożenia usługę gwałtownie rośnie, a przedsiębiorca nie dysponuje odpowiednimi środkami w tej chwili?

Właśnie te dwa pytania (i zapewne wiele innych) sprawiają, że przedsiębiorcy chętnie i często sięgają po finansowanie zewnętrzne. Mogą to być dotacje, kredyty, leasing, emisja akcji czy wreszcie faktoring.

Każde z wymienionych rozwiązań ma swoje cechy wyróżniające, które sprawiają, że firmy w różnych sytuacjach chętniej wybierają jedne rozwiązania od innych. Sprawdźmy, jak to działa w faktoringu.

W jakich warunkach najlepiej sprawdza się faktoring?

Faktoring to usługa, dzięki której przedsiębiorca może bankowi lub firmie faktoringowej sprzedać faktury, które wystawił swoim kontrahentom. W ten sposób zamiast czekać, aż klient postanowi spłacić należność, otrzyma środki natychmiast, a pozyskaną kwotę będzie mógł wydać na dowolny cel.

Czym wyróżnia się faktoring?

  • jest dostępny dla wszystkich firm – tych dopiero założonych, jak i tych z wieloletnim stażem.
  • nie ma znaczenia wielkość firmy – prowadzisz mikroprzedsiębiorstwo? Zatrudniasz 2 000 pracowników? Z faktoringu korzystasz w ten sam sposób!
  • nie zwiększa zadłużenia – jako że w ramach faktoringu właściwie sprzedajesz towar (zobowiązanie) i otrzymujesz za nie zapłatę, Twoja historia kredytowa czy wypłacalność nie mają znaczenia. Możesz się jednak spodziewać, że faktor będzie chciał sprawdzić finanse Twoich klientów.
  • minimum formalności – w standardowym faktoringu (bez regresu), odpowiedzialność za spłatę należności ponosi Twój kontrahent, nie będzie więc potrzebne składanie dziesiątek dokumentów, jak w przypadku kredytu bankowego.
  • większe koszty uzyskania przychodu – ratę faktoringu i część opłat z nim związanych możesz uwzględnić w KUP.

Odwiedź stronę PragmaGO i sprawdź, jak faktoring może pomóc Twojej firmie w inwestowaniu!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

Array